De Tour de France op Zuid

Op zaterdag 3 juli 2010 valt op Rotterdam-Zuid het startschot voor de proloog, de individuele tijdrit over 8 km, van de Tour de France. Een dag eerder, 2 juli 2010, wordt het parcours van de proloog beschikbaar gesteld voor allerlei leuke activiteiten. De dag na de proloog, 4 juli 2010, trekt het peloton, op weg naar Zeeland en eindbestemming van de eerste etappe, Brussel, door een aantal wijken op Zuid.

"Le Tour" betekent feest in Rotterdam, niet in het minst op Rotterdam Zuid. Een feest waar ondernemers en verenigingen van de de "parcours deelgemeentes" (Feijenoord en Charlois), zich voor inzetten. Want zo werken ze mee aan de promotie van hun stad.

Op deze blog kondigen ze hun activiteiten op en voor deze dagen aan. Heeft u als Rotterdammer op Zuid ook een goed idee om Le Tour in uw buurt nog feestelijker te maken, stuur een mail naar jj@communicatie-online.com.
___________________________________________

vrijdag 16 april 2010

De Tour biedt kansen voor ondernemers Op Zuid

Tijdens de voorlichtingsbijeenkomst in het Ondernemershuis Zuid op 15 april jl. kregen ondernemers Op Zuid veel te horen over achtergronden, feiten en cijfers van de Tour. Maar vooral werd aandacht besteed aan wat de Tour voor de stad betekent, aan publiciteit, aan inkomsten en aan naamsbekendheid die ten goede kan komen van volgende grote sportevenementen. Ook werden de ondernemers door gastvrouwe, Eva van Beek, manager van het Ondernemershuis Zuid, en de twee sprekers, de heer John den Broeder van de deelgemeente Feijenoord en Mark Rikxoort van het Projectbureau Grand Départ op het hart gedrukt dat de Tour voor hen veel kansen biedt.

Door het organiseren van activiteiten, van kleinschalige projecten binnen een wijk (bijvoorbeeld als opwarmer op de ochtend van de proloog een quiz met als thema de Tour van 2009 in de plaatselijke horeca), vraagt men niet alleen aandacht voor het eigen bedrijf, maar ook voor de (winkel)straat, de wijk, de ondernemersvereniging. Een bakker zou in het weekeinde van Le Grand Départ gebakjes met gele room of gele tompoezen of donuts kunnen verkopen. Winkeliersverenigingen kunnen Tour gerelateerde kortingsacties houden, bijvoorbeeld wie een fles Franse wijn bij de slijterij koopt, krijg je bij het kaashuis korting op de Franse kazen. Kunsthandel & Galerie Van Driel heeft al aangekondigd dat de ondernemer Op Zuid die een teken- of fotowedstrijd gaat organiseren de mooiste foto en tekening bij hen mag laten inlijsten voor de winnaars.


Binnenkort wordt op de website http://www.tourdefrancerotterdam.nl/ bekend gemaakt waar en hoe ondernemers een basispakket promotiemateriaal (bijvoorbeeld voor het in de "Tour sfeer" brengen van etalages van winkels of recepties van bedrijven) kunnen aanvragen. Ook zal tegen een vergoeding ander promotiemateriaal verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld stickers met het logo van Le Tour de France, om uit te delen aan klanten. Dus houd die website in de gaten. Of schrijf u in voor de nieuwsbrief van Ondernemershuis Zuid, waarin uiteraard de komende tijd veel aadacht aan de Tour zal worden besteed.

Bij het Ondernemershuis Zuid kunnen ondernemers en verenigingen ook terecht als ze een idee of een plan hebben, maar er aan twijfelen of dit wel uitvoerbaar is in verband met vergunningen en dergelijke.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten