De Tour de France op Zuid

Op zaterdag 3 juli 2010 valt op Rotterdam-Zuid het startschot voor de proloog, de individuele tijdrit over 8 km, van de Tour de France. Een dag eerder, 2 juli 2010, wordt het parcours van de proloog beschikbaar gesteld voor allerlei leuke activiteiten. De dag na de proloog, 4 juli 2010, trekt het peloton, op weg naar Zeeland en eindbestemming van de eerste etappe, Brussel, door een aantal wijken op Zuid.

"Le Tour" betekent feest in Rotterdam, niet in het minst op Rotterdam Zuid. Een feest waar ondernemers en verenigingen van de de "parcours deelgemeentes" (Feijenoord en Charlois), zich voor inzetten. Want zo werken ze mee aan de promotie van hun stad.

Op deze blog kondigen ze hun activiteiten op en voor deze dagen aan. Heeft u als Rotterdammer op Zuid ook een goed idee om Le Tour in uw buurt nog feestelijker te maken, stuur een mail naar jj@communicatie-online.com.
___________________________________________

dinsdag 20 april 2010

Een uitdaging voor elke straat Op Zuid

Rotterdam kleurt de komende weken geel. Daar wordt door de gemeente en de organisatie van de Tour voor gezorgd met onder andere banieren en vlaggen.

Elke straat Op Zuid kan daar een voorbeeld aan nemen. Vooral straten in de buurt van het parcours waar ondernemers en buurthuizen zijn gevestigd, maar ook straten elders ten zuiden van de Maas. De honderdduizenden bezoekers die tijdens de proloog worden verwacht zullen naar verwachting niet de hele dag op dezelfde plek bliijven (behalve als de proloog echt aan de gang is) en willen ontdekken wat er in de omgeving te doen is of te zien valt.

Hier ligt een uitdaging voor de straten. Versier deze met de kleuren van de truien van de Tour (geel, groen, rood-wit en wit). Gebruik ballonnen, slingers, vlaggetjes, vul bloembakken, laat kinderen tekeningen op een deel van de stoep of het plein maken, versier de ramen. De mooiste straten zullen zeker het onderwerp worden van vele opnames van amateur-en professionele fotografen en zo eeuwige roem verkrijgen. Vooral in deze tijd van digitale fotografie en websites zullen ze over de hele wereld te bewonderen zijn.

Ondernemers en buurtverenigingen kunnen de bewoners stimuleren aan deze actie mee te doen. Zelf kunnen ze hun voordeel doen door promotiemateriaal aan de versieringen toe te voegen. Bijvoorbeeld een kaartje aan ballonnen, een vlaggetje met hun bedrijfsnaam en logo. Kortom, vele mogelijkheden om uw onderneming onder de aandacht te brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten